lördag 9 april 2011

Vad mycket det ska vara...


Tror jag gnor ihjäl mig i detta hus, samtidigt som jag försöker valla ungar som ska cykla slalom mellan bilarna.

Såga ved, elda, städa...

Och våren... Den borde vara fantastisk, men det blåser och jag har massor av saker jag måste göra utomhus.

Igår stod jag mellan husen och grävde. En jättejordhög som jag måste få bort. Dessutom ska den uppåt i slänten, inte neråt som jag önskat.

Men jag är snart klar med det, en jobbig stund är vad som krävs, sen är det bara att slänga på lite gräsfrön...

Singel ska ner där dräneringen är, sen mer matjord än en gång.

Och så är det takhelvetet. Idag har jag iaf satt fast hängrännan som hängde väldigt löst...

En vindskiva ska spikas fast, eller skruvas, det lär väl synas när jag kommer dit. Några plåtspikar ska slås ner och sen ska jag fixa en bättre stängningsanordning på vindsluckan.

Kåpan på korsstenen behöver sättas fast bättre... Usch, det här är bara en liten del av allt...

En liten liten del.


Nej, jag skiter i det här...

Inga kommentarer: